Passiflora

Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1 Dierenpension: De natuurlijke of rechtspersoon, die zijn bedrijf maakt van het tijdelijk huisvesten en verzorgen van gastdieren, nl. Dierenpension Matu.

1.2 Gastdier: Het huisdier van de klant waarvoor de pensionovereenkomst wordt/is gesloten.

1.3 Klant: De natuurlijke - of rechtspersoon, die met het dierenpension een pensionovereenkomst heeft gesloten.

1.4 Pensionovereenkomst: De overeenkomst tussen het dierenpension en de klant, waarbij het dierenpension zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de klant te betalen prijs.

1.5 Verzorging: De door het dierenpension uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van de verzorging van het gastdier, e.e.a. als nader bepaald in deze algemene voorwaarden.

1.6 Huisvesting: Het tijdelijk ter beschikking stellen van gebouwen, kennels en/of terrein ten behoeve van het verblijf en de verzorging van het gastdier.

 

Artikel 2 – Algemeen

2.1 Op de overeenkomsten zijn de navolgende algemene voorwaarden van toepassing, tenzij daarvan, uitsluitend schriftelijk, is afgeweken.

2.2 Het dierenpension stelt bezoekers in de gelegenheid om op bepaalde openingstijden de dierenverblijven te bezichtigen.

2.3 De opdracht wordt geacht geheel correct te zijn uitgevoerd, nadat na de uitvoering ervan tien dagen zijn verstreken, zonder dat door de klant tegen de uitvoering schriftelijk bezwaar is gemaakt bij het dierenpension.

 

Artikel 3 – Inschrijving

3.1 Van iedere reservering van een gastdier voor een verblijf in het dierenpension wordt door het dierenpension een pensionovereenkomst gemaakt. Bij het maken van de pensionovereenkomst wordt aan de klant een exemplaar van deze algemene voorwaarden overhandigd. Indien de pensionovereenkomst per post aan de klant wordt toegezonden, wordt een exemplaar van deze algemene voorwaarden meegezonden.

3.2 De pensionovereenkomst bevat in ieder geval de volledige naam en het adres van het dierenpension en de klant, adres waar de klant bereikbaar is gedurende de pensionperiode, de naam van het gastdier, gegevens ten aanzien van het ras, het geslacht, de leeftijd en eventuele bijzondere kenmerken van het gastdier, de door de klant gewenste duur van het verblijf van het gastdier en de door de klant verschuldigde prijs per dag, dat het verblijf van het gastdier duurt.

3.3 Bij inschrijving ter plekke wordt de pensionovereenkomst door de gastheer en de klant gezamenlijk ingevuld en ondertekend. Aan de klant zal een (kopie) exemplaar van de pensionovereenkomst worden gegeven. De pensionovereenkomst, voorzien van de handtekening van de klant, geldt als bevestiging van het pensionverblijf.

3.4 Bij telefonische reservering wordt de pensionovereenkomst per post aan de klant toegezonden, waarbij een exemplaar van deze algemene voorwaarden wordt meegezonden. De klant dient de pensionovereenkomst, voorzien van zijn handtekening retour te sturen naar het dierenpension. Wanneer dit reserveringsformulier niet binnen 14 dagen retour gestuurd is, komt er geen reservering tot stand en is er dus geen overeenkomst.

 

Artikel 4 – Betaling

4.1 De op het reserveringsformulier vermelde prijs per dag geldt per gastdier, tenzij anders aangegeven. In deze prijs zijn begrepen de kosten van verzorging, voeding en huisvesting van het gastdier en de verschuldigde BTW.

4.2 Het dierenpension is verplicht op een duidelijk zichtbare plaats een prijslijst op te hangen in een voor de klant toegankelijke ruimte van het dierenpension, dan wel een prijslijst aan de klant te overhandigen.

4.3 Betaling van hetgeen de klant op grond van de pensionovereenkomst aan het dierenpension verschuldigd is, geschiedt direct bij de beëindiging van de pensionovereenkomst à contant.

4.4 Het dierenpension is gerechtigd in de zomerperiode welke jaarlijks gelijkloopt met de schoolvakantie in Noord-Nederland betaling vooraf te vragen. Hierbij gaat het om een bedrag van maximaal 50% van de totale kosten die de klant op basis van de pensionovereenkomst aan het dierenpension verschuldigd is.

4.5 Bij het eventueel vervroegd afhalen van het gastdier door de klant is het dierenpension gerechtigd de resterende dagen van het overeengekomen verblijf aan de klant in rekening te brengen tegen de overeengekomen prijs per dag. Bij het niet brengen van het gastdier of bij annulering binnen 14 dagen voor aanvang pensionverblijf is het dierenpension gerechtigd het overeengekomen verblijf aan de klant in rekening te brengen tegen de overeengekomen prijs per dag. 

4.6 De klant ontvangt een bewijs van betaling van het dierenpension.

4.7 In geval van niet tijdige betaling door de klant is het dierenpension gerechtigd alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten aan de klant in rekening te brengen met een minimum van € 226,89.

4.8 Het dierenpension heeft altijd het recht om betaling vooraf, of het stellen van zekerheid te eisen, of anderszins afwijkende betalingsvoorwaarden te stellen, ingeval gerede twijfel bestaat dat de klant niet of niet volledig zal betalen.

 

 

Artikel 5 – Rechten en plichten van het dierenpension

5.1 Het dierenpension verplicht zich om op basis van de gesloten pensionovereenkomst gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen diensten te verlenen.

5.2 Het dierenpension verplicht zich tot het zorgvuldig huisvesten, voeden en verzorgen van het gastdier, dat bij haar verblijft.

5.3 Het dierenpension zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de klant ten aanzien van de huisvesting en verzorging van het gastdier.

5.4 Aan het dierenpension is een dierenarts verbonden. Het dierenpension consulteert bij medisch ongemak van het gastdier een dierenarts; de mening van het dierenpension is bepalend in de vraag of raadpleging van een dierenarts noodzakelijk is. De dierenartskosten zijn voor rekening van de klant (zie ook art. 6.3). Het dierenpension zoekt bij medisch ongemak eerst contact met de dierenarts van de klant, deze is bekend met de geschiedenis van het gastdier.

5.5 Het dierenpension mag, na consultatie van een dierenarts, het gastdier kalmerende middelen toe (laten) dienen, indien dit naar het oordeel van de dierenarts noodzakelijk is.

Indien door noodgevallen naar het oordeel van de dierenarts acuut medisch handelen nodig is (onder meer operaties, euthanasie), neemt het dierenpension terstond contact op met de klant. Indien de klant op de doorgegeven noodnummers niet bereikbaar is, is het dierenpension gerechtigd de behandeling uit te laten voeren. De behandelkosten zijn voor de klant (zie art. 6.3)

5.6 Medewerkers van het dierenpension mogen eventuele meegeleverde medicatie aan het gastdier toedienen (zie ook artikel 6.1).

5.7 Het dierenpension mag gasthonden met een moeilijke of lastige houding in de omgang met andere honden en/of mensen, dit ter beoordeling aan de medewerkers van het dierenpension, verblijf weigeren. De beoordeling vindt plaats tijdens een intakegesprek waarbij de hond aanwezig is. Bij twijfel biedt het dierenpension een gratis proefdagdeel opvang aan om goed zicht te krijgen op de houding van de gasthond.

5.8 Het dierenpension mag gasthonden afgebakende periodes laten rondlopen in de kantine van het dierenpension, mits dit –ter beoordeling aan de medewerkers van het dierenpension- verantwoord is.

5.9 Het dierenpension mag gasthonden een kennel en de speelweides met andere gasthonden laten delen, mits dit –ter beoordeling aan medewerkers van het dierenpension- verantwoord is.

5.10 Het dierenpension geeft gastkatten die niet overweg kunnen met de andere katten, dit ter beoordeling aan de pensionmedewerkers, een eigen ruimte.

5.11 Het dierenpension vangt gastkatten die aangepast (dieet)voer krijgen op in een eigen ruimte.

5.12 Het dierenpension mag gastdieren die, ondanks de jaarlijkse entingen (zie art. 6.5), een besmettelijke of makkelijk overdraagbare aandoening hebben die bovendien gevaarlijk is voor overige gastdieren, huisvesting weigeren.

5.13 Indien het dierenpension ondanks een door de klant uitgevoerde wormen- en vlooienbehandeling bij het gastdier toch wormen of vlooien constateert, mag het dierenpension op kosten van de klant een vlooien-/wormbehandeling uit (laten) voeren bij het gastdier (zie art. 6.4).

5.14 Indien de klant zich niet op de overeengekomen aanvangsdatum van het verblijf van het gastdier met het aangemelde gastdier bij het dierenpension meldt, mag het dierenpension de pensionovereenkomst als ontbonden beschouwen. In dat geval is de klant aan het dierenpension wel verplicht de gehele gereserveerde periode te betalen conform het gestelde in art. 4.5.

5.15 Het dierenpension is gerechtigd de toegang tot het dierenpension te weigeren voor het gastdier indien het gastdier niet beschikt over de wettelijke, dan wel door het dierenpension verplicht gestelde, inentingen of aanvullende bepalingen.

5.16 Over de periode die het gastdier na de beëindiging van de overeenkomst in het dierenpension verblijft, is de klant de prijs per dag aan het dierenpension verschuldigd die in de overeenkomst is overeengekomen.

5.17 Indien de klant zonder bericht het gastdier niet binnen 14 dagen na beëindiging van de pensionovereenkomst bij het dierenpension ophaalt, zal de pensionhouder de klant per aangetekend schrijven sommeren om het gastdier op te halen binnen 48 uur. Ingeval de klant dit niet doet, heeft de pensionhouder het recht het dier naar een asiel te brengen. De klant blijft daarbij steeds gehouden om de volledige pensionprijs te betalen vermeerderd met de eventuele asielkosten.

5.18 Het dierenpension is bij teruggave van het gastdier aan de klant verplicht melding te maken van bijzonderheden van het gastdier tijdens het verblijf.

 

Artikel 6 - Rechten en plichten van de klant

6.1 De klant is verplicht bij aanvang van het verblijf van het gastdier alle gegevens en bescheiden aan het dierenpension te (ver)melden, welke noodzakelijk zijn voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het gastdier in het dierenpension.

  • klanten mogen eigen brokken meenemen voor het gastdier, dit is niet van invloed op de prijs.
  • dienen eventueel aangepast (dieet)voer mee te leveren in een hoeveelheid die voldoende is voor de duur van het verblijf.
  • dienen eventuele medicatie voorzien van bijsluiter met gebruiksaanwijzing mee te leveren in een hoeveelheid die voldoende is voor de duur van het verblijf.

6.2 De klant is aansprakelijk jegens het dierenpension voor schade, die ondervonden wordt ten gevolge van het niet (ver)melden, dan wel het geven van onjuiste gegevens en documenten met betrekking tot het gastdier.

6.3 De klant staat toe dat het dierenpension bij medisch omgemak van het gastdier een dierenarts consulteert, indien dit naar de mening van het dierenpension noodzakelijk is. Indien de klant niet op noodnummers bereikbaar is, stemt de klant in met de behandeling van het gastdier door de dierenarts, ook wanneer in noodgevallen spoedig medisch handelen geboden is (bijvoorbeeld operaties, euthanasie). De klant is verplicht de behandelkosten te betalen.

6.4 De klant is verplicht het gastdier te hebben (laten) ontwormd(en) en ontvlooid(en) voorafgaand aan het verblijf in het dierenpension.

6.5 De klant is verplicht bij de ondertekening van de pensionovereenkomst, doch uiterlijk bij de aanvang van het verblijf van het gastdier in het dierenpension, het bewijs van inenting af te geven. De enting moet minimaal twee weken voorafgaand aan het verblijf zijn gegeven en mag niet verlopen (zijn) tijdens of voorafgaand aan het verblijf bij het dierenpension.

Gasthonden dienen geldig gevaccineerd te zijn tegen de parvo, hondenziekte, leverziekte, ziekte van weil, para-influenza en bordetella.

Gastkatten dienen ingeënt te zijn tegen kattenziekte – infectieuze gastroenteritis - en niesziekte.

6.6 De klant is verplicht te melden dat de gasthond loops is, is geweest of wordt.

6.7 De klant houdt de gasthond aangelijnd bij het brengen/bezoeken van het dierenpension totdat een medewerker van het dierenpension de gasthond van de klant overneemt.

6.8 De klant is verplicht de gastkaters voorafgaand aan het verblijf bij het dierenpension te laten castreren.


Artikel 7 – Aansprakelijkheid

7.1 Een tekortkoming in de uitvoering van de pensionovereenkomst kan het dierenpension niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan zijn schuld, noch volgens de wet, rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer voor zijn rekening komt of het gevolg is van onvoorziene omstandigheden bij het dierenpension en/of bij personen en/of diensten en/of instellingen, waarvan het dierenpension gebruik wenst te maken bij de nakoming van de pensionovereenkomst.

7.2 Het dierenpension zal ernaar streven, in geval van een onvoorziene omstandigheid, de klant hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen

7.3 Het dierenpension is niet aansprakelijk voor door de klant of derden geleden directe of indirecte schade, die verband houdt met een tekortkoming door het dierenpension en/of door haar ingeschakelde hulppersonen en derden bij de uitvoering van de pensionovereenkomst, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van uitsluitend het dierenpension. Het dierenpension is niet aansprakelijk voor opzet of grove schuld van de door haar ingeschakelde hulppersonen of derden bij de uitvoering van de pensionovereenkomst.

7.4 Ingeval het dierenpension aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade, die de klant lijdt als gevolg van nietnakoming door het dierenpension van haar verplichtingen uit de pensionovereenkomst, blijft de schadevergoeding ten alle tijde beperkt tot de overeengekomen pensionprijs, met daarbij een maximum van € 363,00 (zegge: driehonderdendrieënzestig euro).

7.5 De klant vrijwaart het dierenpension voor alle schades en rechtsvorderingen van derden en is uit hoofde van de pension-overeenkomst gehouden gevolg te geven aan de oproep in vrijwaring door het dierenpension.

 

Artikel 8 – Geschillen en toepasselijk recht

8.1 In geval van geschillen is in eerste aanleg bevoegd de rechter binnen wiens gebied het dierenpension is gevestigd, tenzij de klant binnen één maand nadat het dierenpension schriftelijk aan de klant heeft meegedeeld het geschil voor te zullen leggen aan deze rechter, alsnog kiest voor behandeling van het geschil door de volgens de wet be-voegde rechter.

8.2 Op de pensionovereenkomst is Nederlands recht van toepassing.

8.3 Nietigheid of vernietiging van een deel van deze Algemene Voorwaarden heeft niet de nietigheid, vernietiging van alle bepalingen van deze Algemene Voorwaarden tot gevolg.

 

Artikel 9 Prijzen, openingstijden, brengen en halen

9.1 De dagopvang van gasthonden bedraagt € 10,50 per dag(deel) per gasthond. Een strippenkaart voor 10 keer dagopvang bedraagt € 94,50

9.2 Voor het verblijf (pensionopvang) van gasthonden gelden de volgende prijzen per dag:

  • Kleine honden (met een schofthoogte tot 40 cm): € 12,00.
  • Middelgrote honden (met een schofthoogte tussen 40 en 55 cm) € 12,50
  • Grote honden (met een schofthoogte boven 55 cm): € 13,00

9.3 Voor iedere volgende gasthond van dezelfde klant geldt € 1,00 korting per dag.

9.4 Voor gasthonden die oudjaarsnacht in het pension verblijven wordt een toeslag gerekend

9.5 De pensionopvang van gastkatten bedraagt € 7,50 per dag.

9.6 Voor iedere volgende gastkat van dezelfde klant geldt € 0,50 korting per dag.

9.7 Voor de seniorenopvang van gasthonden stelt Matu een aangepaste prijs op.

9.8 De dag van brengen geldt als één dag.

9.9 De dag van halen wordt niet in rekening gebracht als het gastdier tussen 11.00 en 12.00 uur is opgehaald. Dit kan alleen op doordeweekse dagen.

9.10 De dag van halen wordt als één dag in rekening gebracht als het gastdier na 12.00 uur is opgehaald.

9.11 De breng- en haaltijden van de gastdieren zijn van maandag t/m vrijdag tussen 11.00 en 12.00 uur, tussen 14.00 en 16.00 uur en tussen 18.00 en 19.00 uur. In het weekend en op feestdagen van 14.00 tot 16.00 en van 18.00 tot 19.00 uur. Gastdieren dienen tijdens de daarvoor ingestelde breng- en haaltijden te worden gebracht en gehaald, dit om de rust in het dierenpension te bewaren.

9.12 Het dierenpension is op afspraak open voor het brengen van gasthonden in dagopvang.

9.13 De openingstijden van het dierenpension zijn door de week tussen 11.00 en 12.00 uur, tussen 14.00 en 16.00 uur en tussen 18.00 en 19.00 uur en in het weekend en feestdagen van 14.00 tot 16.00 uur en van 18.00 en 19.00 uur en op afspraak. Personeel is dagelijks van 08.00 tot 20.00 uur aanwezig.

9.14 Klanten worden van harte uitgenodigd een kijkje te komen nemen bij het dierenpension, bij voorkeur op afspraak.